⚓ Mazury, Rejs stażowo – szkoleniowy dla młodzieży 10.08 – 17.08

Wielkie Jeziora Mazurskie, 10.08 – 17.08

Hej Visowicze!

W tym roku szykuje się nie byle gratka na spędzenie końcówki wakacji! Po wielu latach pływania po naszym Garczyńskim morzu, pora wyruszyć na wielką wodę!

Zapraszamy starsze dzieci oraz młodzież na niezapomniany rejs po Wielkich Jeziorach Mazurskich, gdzie będziemy pływać, poznawać tajniki żeglarstwa, odkrywać nieznane lądy i spać pod milionem gwiazd przy najpiękniejszych plażach Mazur.

Do udziału w rejsie zachęcamy zarówno tych, którzy już pływali, jak i chcących dopiero rozpocząć swoją przygodę z żeglarstwem – doświadczenie żeglarskie nie wymagane!

Podstawowe informacje

  • Zaokrętowanie: 10.08.2024
  • Wyokrętowanie: 17.08.2024
  • Ilość dni: 7 dni
  • Akwen: Wielkie Jeziora Mazurskie
  • Cena: 2200 zł
jointhecrewvis5jointhecrewvis4

Cel rejsu

Rejs będzie miał charakter wędrowny, co oznacza, że codziennie będziemy nocować w innym miejscu, lecz koja będzie zawsze ta sama, ponieważ będziemy spać na dużych wygodnych łódkach zaopatrzonych we wszystko co niezbędne do takiej podróży.

Podczas rejsu będziemy szkolić się w prowadzeniu jachtu (załoganci będą samodzielnie prowadzić jacht), nauczymy się węzłów żeglarskich i obsługi takielunku. W między czasie zwiedzimy urokliwe miasteczka mazurskie takie jak Sztynort, Mikołajki, Ryn, czy Węgorzewo oraz poznamy dziką przyrodę Mazur.

Wieczorami będziemy smażyć kiełbaski i ziemniaki na ognisku przy akompaniamencie szant!

Porządek dnia i wyżywienie

Pobudka około godziny 8. rano. Wspólne śniadanie przygotowane i spożyte na jachcie. Wypłynięcie z portu i poranne szkolenie żeglarskie. Obiad. Czas wolny podczas przerwy poobiedniej. Popołudniowe szkolenie żeglarskie podczas płynięcia. Zawinięcie do portu i klar na pokładzie. Ognisko na plaży.

To tylko przykładowy plan jednego z dni rejsu.

Przewidujemy 3 posiłki dziennie przygotowywane prze załogę oraz przekąski między posiłkami. Nikt głodny nie będzie żeglował 🙂 Istnieje możliwość przygotowania osobnych diet, np. wegetariańska, wegańska, bezglutenowa – prosimy o wcześniejsze poinformowanie.

Kadra instruktorska

Tegoroczne dowództwo Mazurskiej Floty VISowej obejmuje nie kto inny jak Marcin Matrejek. W zależności od ilości zapisanych załogantów, kolejne jachty poprowadzą równie doświadczeni i znani klubowi sternicy.

Marcin Matrejek

Instruktor żeglarstwa z krwi i kości. Marcin od lat prowadzi rejsy dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Znany jest ze swojego uniwersalnego poczucia humoru na lądzie i niepowtarzalnej, pirackiej wręcz charyzmy podczas dowodzenia jednostkami pływającymi.

Podczas rejsu Marcin pełnić będzie funkcję dowódcy całego wyjazdu.

Trasa rejsu

Podczas naszego rejsu zawiniemy do takich portów jak Sztynort, Mikołajki, Ryn, czy Węgorzewo. Nie zabraknie również czasu na zwidzenie niektórych z najciekawszych ukrytych mazurskich pereł, jak na przykład Złota komnata, Bunkry Hitlerowski, Śluza Guzianka, czy Rezerwat dzikich koni.

Finalnie trasa rejsu zależeć będzie od warunków pogodowych.

Port w Mikołajkach

Mikołajki, zwane Perłą Mazur usytuowane są na szlaku wodnym Wielkich Jezior Mazurskich, dokładnie na granicy dwóch malowniczych jezior rynnowych: Mikołajskiego oraz Tałt. Swoją sławę zawdzięczają zjawiskowym krajobrazom zapierającym dech w piersiach oraz sąsiedztwu Mazurskiego Parku Krajobrazowego.

Mikołajki to miasto stare, bogate w zabytki i historie. Niegdyś była to wioska głównie rybacka, gdzie ludzie poza połowem ryb zajmowali się wyrębem i spławianiem drzew oraz tkactwem. Teraz jest kurortem nazywanym czasem „letnią stolicą Polski”.

Śluza Guzianka

Śluza Guzianka to pierwszy tego typu obiekt na Mazurach zbudowany przez Polaków. Wcześniejsze tego typu obiekty powstały jeszcze w czasach Prus Wschodnich. Nowa śluza łączy jeziora Bełdany i Guzianka Mała (i Wielka) z Jeziorem Nidzkim. Nowa śluza może pomieścić w dwóch rzędach 10 jachtów dużych i średnich lub 12 średnich i małych. Zapewnia możliwość komunikacji pomiędzy jeziorami, których poziom zwierciadła wody różni się o około 2 m.

Węgorzewo

Ciekawą atrakcją jest Kanał Węgorzewski o długości 920 m – najprostszy wodny szlak z Węgorzewa do Mamr, molo na jeziorze i do plaży miejskiej „Mamry”.

Wzdłuż kanału ciągnie się otoczona zielenią ścieżka pieszo-rowerowa (stanowi część trasy rowerowej Pętla Węgorzewska), ulubione miejsce rowerzystów rolkarzy, spacerowiczów. Wypływające na rejsy jachty, łodzie, statki Żeglugi Mazurskiej, kajakarskie treningi tworzą niepowtarzalny krajobraz węgorzewskiej „Bramy Mazur”. Ławki, latarnie przy „promenadzie” zachęcają do tego, by nad Kanałem Węgorzewskim zatrzymać się na dłużej.

Bunkry Mamerki

Mamerki to nie tylko bunkry ochronne ale cała infrastruktura zaopatrzenia tego miejsca – budynki transformatorowni i kotłowni, hala łączności i elektrownia. To wszystko można zwiedzić. Ciekawostką jest to, że po zwiedzeniu bunkra nr 28 można przejść podziemnym, oświetlonym przejściem do bunkra nr 30, gdzie spotkamy samego…Adolfa Hilera. Można tu również obejrzeć replikę niemieckiego okrętu podwodnego (u-boot) i wejść do środka.

Znajduje się tu również najwyższa w regionie, 38-metrowa wieża, z której można oglądać nie tylko cały obiekt obronny z lotu ptaka, ale również podziwiać panoramę jeziora Mamry.

Bursztynowa Komnata

Bursztynowa sala o wymiarach 10.5m x 11.5 m, powstała na początku XVIII w. z inicjatywy Fryderyka I Hohenzollerna. Miała ona zdobić jego gabinet w podberlińskim pałacu w Charlottenburgu. Za twórcę idei artystycznej bursztynowej komnaty uważany jest gdańszczanin, architekt Andrzej Schluster.
Bursztynowa Komnata była wystawiona w Pałacu Letnim, następnie Zimowym, aż w końcu trafiła, w 1755 roku z polecenia carowej Elżbiety I, do Carskiego Sioła. Tam została rozbudowana i wzbogacona. W 1941 r. pałac został zrabowany przez Niemców. Bursztynowa Komnata trafiła do zamku w Królewcu. 9 kwietnia 1945 r. Armia Czerwona zdobyła królewiecką twierdzę, jednak skarbu nigdy nie odnaleziono.

Rezerwat dzikich koni

Prawdopodobnie konie te to potomkowie legendarnych i wymarłych już Tarpanów, które niegdyś zamieszkiwały Puszczę Białowieską. Obecnie wolno żyjące koniki można spotkać w Stacji Badawczej Polskiej Akademii Nauk w Popielnie. Chociaż Tarpany już właściwie wymarły, to polskim naukowcom udało się w latach 20. XX wieku odtworzyć niejako ten gatunek dzikich koni.

Opisy atrakcji i miejscowości na podstawie źródła: https://mazury24.eu/

Zgłoszenie uczestnictwa

jointhecrewvis5jointhecrewvis4

Cena

  • 2200 zł

Cena obejmuje

  • zakwaterowanie na jachcie przez 7 nocy
  • pełne wyżywienie
  • opiekę kadry instruktorskiej
  • ubezpieczenie
  • szkolenie żeglarskie
  • opłaty portowe za jacht
  • paliwo do jachtu

Cena nie obejmuje

  • transportu na miejsce
  • opłat za prysznice i toalety w portach
  • biletów wstępu do atrakcji

Opłaty te pobierane będą z „kieszonkowej kasy okrętowej”. Prosimy o przygotowanie ok. 200 zł.

Zebranie organizacyjne

Zebranie organizacyjne odbędzie się na platformie Zoom w okresie wakacyjnym. Dokładny czas spotkania podany zostanie zapisanym uczestnikom w późniejszym terminie.

Dojazd

Szczegóły dojazdu grupowego podamy do wiadomości uczestników w późniejszym terminie. Możliwy również dojazd własny do lokalizacji podanej na zebraniu organizacyjnym.

Płatności

Zaliczkę w wysokości 900 zł prosimy wpłacać na konto:

VIS SPORT TRAVEL
ING Bank Śląski
06 1050 1214 1000 0090 6408 0998

W terminie do 14 dni od zgłoszenia chęci wyjazdu.

Druga rata – całość kosztów do 28.06.2021.

Kontakt w sprawie wyjazdu

Telefonicznie: Tania Żywicka – tel. 789 762 250

Mailowo: vis@vissport.pl

Zapraszamy!