🍾🎆 Sycylia, Rejs sylwestrowy 26.12.2020 – 02.01.2021

Sycylia, Rejs sylwestrowy 26.12.2020 – 02.01.2021

Ahoj! Zapraszamy wszelkich fanów żeglarstwa na wyjątkowy rejs sylwestrowo – noworoczny po Wyspach Eolskich

Zapraszamy zarówno tych, którzy już pływali, jak i chcących dopiero rozpocząć swoją przygodę z żeglarstwem – doświadczenie żeglarskie nie wymagane!

Na pokład zapraszamy dorosłych załogantów zarówno pojedynczo, jak i w parach oraz rodziców z dziećmi! Z pewnością przedstawiciele każdej grupy wiekowej znajdą coś dla siebie na wodach morza Tyrreńskiego 🙂

Podstawowe informacje

  • Zaokrętowanie: 26.12.2020 (sobota popołudniem)
  • Wyokrętowanie: 02.01.2021 (sobota rano)
  • Ilość dni: 7 dni
  • Akwen: Morze Tyrreńskie
  • Port macierzysty: Portorosa, Sycylia
  • Jacht: Dufour 460 Grand Large lub podobny
  • Cena: 2850 zł

Trasa rejsu

Naszą dwuroczną (😜) przygodę rozpoczniemy z wbudowanej w otaczające ją miasteczko mariny Portorosa. Szybko pożegnamy się z Sycylią i obierzemy kurs na archipelag wysp eolskich. Tam czekają na nas zarówno szykowne i eleganckie destynacje, takie jak wyspa Panarea, jak i cicha i spokojna, bo oddalona od tradycyjnych turystycznych szlaków Salina. Wczujemy się w lokalny, wulkaniczny klimat, będziemy podziwiać miejscowe zamki i wkomponowane w nabrzeże wioski.

Portorosa

Znajdująca się w północno wschodnim rogu Sycylii, w niedalekim sąsiedztwie podnóża Etny, Portorosa stanowi idealną bazę wypadową na rejs po wyspach eolskich. Pierwszy dzień rejsu zaczynamy od zaokrętowania, zapoznania z naszą jednostką, eksploracji okolicy i oczywiście uroczystej kolacji na jachcie bądź w jednej z okolicznych tawern.

Vulcano

Najbliższa Sycylii wyspa Eolska swoją nazwę zawdzięcza górującemu nad jej krajobrazem stożkowi wciąż aktywnego wulkanu. Pomimo swojego szorstkiego i jałowego krajobrazu, wyspa urzeka odwiedzających rozległymi plażami z czarnego piasku oraz występującymi naturalnie gorącymi źródłami.

Nieustannie tlący się krater porośnięty jest kryształami w bardzo jaskrawych odcieniach czerwieni i żółci, a żeby się do niego dostać wystarczy około godzinna wędrówka z Porto di Ponente.

Filicudi

Najdziksza i uznawana za najpiękniejszą z wysp eolskich. Filicudi kusi swoją dziką błękitną grotą (jaskinią, do której dostęp możliwy jest jedynie od strony morza) oraz siecią ścieżek, umożliwiających spenetrowanie jej od strony lądu.

Nieopodal północno – zachodniego wybrzeża wyspy znajduje się Scoglio della Canna – naturalny kamienny obelisk wyłaniający się z wód morza Tyrreńskiego.

Salina

Znana ze swojej wyjątkowo bujnej jak na wyspę o genezie wulkanicznej roślinności, Salina może pochwalić się trzema najwyższymi wzniesieniami archipelagu: Monte Fossa dell Felci (962 m), Monte di Porri (860 m) oraz Monte Rivi (850 m). Wejście na jedno z nich zapewnia niepowtarzalny widok na pozostałe wyspy, które odwiedzimy podczas naszego rejsu.

Co warte zaznaczenia, Salina może pochwalić się utrzymującą wysoki poziom mariną Santa Maria, gdzie w lokalnych restauracjach można rozsmakować się w lokalnych owocach morza.

Stromboli

Wznosząca się na imponujące 924 m nad poziom morza, przyćmiona jedynie przez Etnę, Stromboli jest drugim największym w Europie aktywnym wulkanem. Gigantyczna góra lawy rozciąga się ponad 2000 metrów w dół i wieczorami zaobserwować można rozżarzone do czerwoności płynne skały spływające po jej zboczach w stronę morza.

Dzięki swojemu wulkanowi, Stromboli pochwalić może się najczarniejszymi ze wszystkich eolskich plaż. Głębokość morza wokół wyspy sięga od 100 do nawet 1000 m, zatem postój na noc najlepiej odbyć na boi w porcie.

Lipari

Lipari to największa i jednocześnie najstarsza z wysp eolskich. Znajdziemy na niej muzeum archipelagu, liczne winnice (a co za tym idzie świetne lokalne wina) oraz konieczny przystanek na trasie zwiedzających – trzynastowieczną katedrę Lipari.

Po drodze na Lipari natrafimy z kolei na niezamieszkaną, najmniejszą wysepkę archipelagu – Basiluzzo.

Nasz jacht: Dufour 460 Grand Large

Dufour 460 Grand Large to przestronny, nowoczesny i elegancki jacht. Zastosowane w nim rozwiązania: szczególnie duża platforma kąpielowa, wygodny kambuz i grill w kokpicie zdecydowanie uprzyjemniają czas spędzony na pokładzie tej jednostki.

Kabiny rufowe są bardzo szerokie i stosunkowo wysokie. Zaprojektowano w nich dużą liczbę szafek i schowków (m.in. w przestrzeni za silnikiem) oraz sporej wielkości jaskółkę. Dwuosobowe kabiny dziobowe nie należą do najszerszych, mają jednak bardzo dużą liczbę schowków.

W zależności od liczby uczestników, w noworoczny rejs wyruszymy na jednym, albo dwóch jachtach Dufour 460 Grand Large, bądź podobnych.

Opis na podstawie: Punt.pl Dufour 460 Grand Large

Kadra

Bogdan Zahajkiewicz

Żeglarz o wybitnie dużym doświadczeniu.
Brał udział m.in. w australijskim etapie rejsu dookoła świata na s/y Maria w ’77 roku. Przykłada szczególną uwagę do bezpieczeństwa. Jest chodzącą skarbnicą wiedzy o morzach i oceanach. W Chorwacji był już wszędzie, gdzie tylko da się dopłynąć. Zna na pamięć najlepsze mariny, kotwicowiska i miasteczka… i oczywiście kryjące się w nich konoby oraz inne atrakcje na wieczory 🥂

Gdyby Olek Doba pływał na żaglach, to nazywałby się Bogdan Zahajkiewicz 😉

Maciek Walnik

Wychowany w garczyńskim lesie żeglarz z krwi i kości 🔱. Zadeklarowany wróg nudy, sztywności i nicnierobienia. Wielki fan wszystkich żywiołów, a zwłaszcza tego, co na wodzie, pod wodą i w powietrzu.

Bo to piękno jest przygody, co właśnie zbliża się; ulewy, mróz i niewygody urzekają mnie!
-Pan Sowa, „Przygody Kubusia Puchatka”

Tania Żywicka

Zawodniczka Mistrzostw Europy w kategorii Nacra 17 podczas Volvo Gdynia Sailing Days 2018. Instruktor narciarstwa i żeglarstwa. Preferuje co prawda latające katamarany, ale czasem znajduje także chwilę na tradycyjne żeglarstwo.

Upał, czy chłód, deszcz, czy słońce, nigdy nie brakuje jej pomysłów na aktywne spędzenie czasu. Od urodzenia związana z klubem 😉

Zgłoszenie uczestnictwa

Polityka COVID-19

Jeśli ze względów niezależnych od uczestników (blokada możliwości świadczenia usług nałożona na armatora, bądź blokada lotów, czy granic), odbycie rejsu będzie niemożliwe, istnieje możliwość przełożenia wyjazdu na inny termin (np. letni), bądź zwrotu zaliczki i wycofania się z wyjazdu. Współpracujemy tylko z firmami charterowymi o jasnej polityce modyfikacji i anulowania charterów.

Oferujemy dodatkowo możliwość wykupienia ubezpieczenia kosztów rezygnacji z wyjazdu i ubezpieczenia kosztów skrócenia uczestnictwa w imprezie w wypadku zakażenia koronawirusem, czy objęcia kwarantanną.

Cena

  • 2850 zł

Cena obejmuje

  • zakwaterowanie na jachcie przez 7 nocy
  • opłaty portowe
  • opłaty związane z obsługą charteru
  • ubezpieczenie

Cena nie obejmuje

  • transportu na miejsce
  • wyżywienia (zgodnie z upodobaniami załogi, posiłki przygotowywać będziemy wspólnie w kambuzie na jachcie, albo jeść na mieście)
  • biletów do lokalnych atrakcji

Płatności

Zaliczkę w wysokości 850 zł prosimy wpłacać na konto:

VIS SPORT TRAVEL
ING Bank Śląski
06 1050 1214 1000 0090 6408 0998

W terminie do 14 dni od zgłoszenia chęci wyjazdu.

Druga rata – całość kosztów do 20.11.2020.

Dojazd

Zaokrętowanie na jacht możliwe jest od godziny 17:00 w Marinie Portorosa na Sycylii.

Najłatwiej na Sycylię dostać się można ✈️Samolotem, jednak z rezerwacją biletów lotniczych należy się pospieszyć. Na ten moment dostępnych jest wiele połączeń z Katowic, Warszawy, czy Krakowa na lotniska Catania, Reggio Calabria, czy Palermo. Aktualnie ceny mieszczą się w widełkach 400 – 1000 zł za bilet lotniczy.

Z Catanii i Reggio Calabria transfer do mariny zajmie ok. 2 godziny, a z Palermo – 3. W zależności od ilości załogantów podróżujących z konkretnych lotnisk, postaramy się zorganizować grupowe transfery prywatnymi busami do mariny.

Kontakt w sprawie wyjazdu

Telefonicznie:

  • Maciej Walnik – tel. 660 252 099
  • Tania Żywicka – tel. 789 762 250

Mailowo:

  • vis@vissport.pl

Zapraszamy!